Sunday, February 05, 2006

Perbualan Pendek 2 Orang Penyokong Selangor FC

Friday, February 3rd

treet...treet... (bunyi deringan handphone model lama)

aku : hello...
aran : hello! ko kat mane ni?
aku : kat umah, baru balik keje...
aran : ooo... ingat nak ajak ko minum... minum jom? ada Kacap Yazid ngan Siput...
aku : hmm malas kot... (sambil berfikir samade nak pergi ke tak)
aran : ooo kalau camtu takpe la...
aku : eh jap jap... weekend ni ape program?
aran : takde ape kot... nothing... nape?
aku : taknak tengok game Selangor - Pahang besok?
aran : ah malas la... aku kan sokong selangor time Selangor kuat je...
(kedua dua gelak berdekah dekah)
aran : team aku kan satu je... Liverpool...
aku : err aku dulu lahir kat PJ
aran : hahaha... cis! tu nak kata ko sokong MPPJ la tu...
aku : hahaha biasalah...
aran : aku plak lahir kat KL... team Selangor tu pun aku tak kenal...
aku : ye la tu...
aran : hahaha ok lah...
aku : orait orait selamat minum...

untuk pengetahuan kepada sesiapa yang tak berapa faham sangat dialog kat atas tu, ataupun tak mengikuti perkembangan bolasepak negara, pada ketika ini pasukan Selangor sedang berada di tangga tercorot Liga Super, manakala pasukan MPPJ sedang megah berada di persada tahta teratas liga... Standetla, mana pernah dalam sejarah bolasepak tempatan, penyokong berduyun duyun memenuhi stadium bila pasukan mereka sedang terperusuk di tangga tercorot liga, atau asyik kalah je... orang orang macam kami ni la yang meneruskan tradisi ni...sungguh menyedihkan...teruk betul perangai...

hehehe perbualan kat atas tu kitorang just gurau gurau je... walaupun team Selangor FC tengah hampeh sekarang ni, namun Selangor FC tetap satu satunya pasukanku sampai mati... VIVA SELANGOR!!! Selangor bes... (sambil ada nada nada semangat kenegerian ala ala racist ngan negeri lain...hehehe takdela, gurau je...)

5 Comments:

Blogger nizam best said...

kalo mcm aku ni len la...lahir kat catalan...kene la sokong barca....hehehe..

2:28 pm  
Blogger the magnificent magpies said...

ler, tak penah aku tau plak Catalonia tu rupe rupenye kat area Sabak Bernam...ceh ada hati...

1:37 am  
Anonymous Anonymous said...

sarawak!! hehe

6:50 am  
Blogger the magnificent magpies said...

sarawak? ah sarawak kat lower division je skrg ni hehehe... tapi tahun 90an dulu team sarawak power gak kan? ade jalil ramli, john hunter, ong kim swee, afendi julaihi, bobby pian, ramos sari...mengancam gak diorang tu...tapi tu dulu la...skrg ni pun hampeh gak hehehe...

12:18 pm  
Anonymous Anonymous said...

check news blog nie cepat:

www.sariberita.blogspot.com

tima kaseh sbb best gak kat sana tu!!!!!!

9:41 pm  

Post a Comment

<< Home